На фона на призивите за бойкот на лятната Олимпиада в Пекин, заради погазването на човешките права в Тибет и специфичните интереси на Китай в Дарфур, от американския гигант за производство на безалкохолни напитки Coca-Cola излязоха със специално обръщение, в което защитават спонсорството си на игрите в китайската столица.
От Coca-Cola подкрепят "кредото на Олимпийските игри" и сключват договорите за спонсорство доста преди окончателно да се знае коя ще бъде държавата домакин на Олимпиадата. Това обясни председателят на управителния съвет на компанията Невил Исдел пред BBC. Исдел добави още, че провеждането на спортно събитие от ранга на летни Олимпийски игри ще допринесе за по-голямото отваряне на Китай към света и ще поощри демократичните промени в страната.
Обвързаността на Coca-Cola с олимпийското движение датира още от 1928 година. Компанията е била спонсор и на игрите, проведени в Берлин през 1936 година, използвани като пропагандно средство от националсоциалистическата партия на Адолф Хитлер по това време.
Други големи транснационални компании, които активно подкрепят "олимпийските идеали" и ще бъдат спонсор на игрите в Пекин, са Adidas, McDonald's, Kodak и Volkswagen.