Coca Cola спира излъчването на свои реклами в четирите национални руски канала. Причината е, че телевизиите имат връзка с личности, попаднали в списъка със санкции срещу Русия, информира „Ведомости“. Става въпрос за каналите РЕН-ТВ, "Пети канал", „Домашний" и "Звезда". Според експерти продажбите на компанията в руската страна могат да намалеят с 5% през следващите месеци.
От Coca Cola коментират, че тяхното решение не е политически повлияно. Според данните за изминалата 2013 г. компанията е инвестирала над 2,500 млрд. рубли за реклама в руски телевизии. Основният й конкурент Pepsi пък е вложил 7,073 млрд. рубли за тази цел.
Припомняме, че вчера (5 август) стана ясно, че Япония е одобрила въвеждането на нови санкции срещу Москва във връзка със ситуацията в Украйна. Това е трети пакет от мерки, предприети от правителството на премиера Шиндзо Абе. Нови 40 физически лица и 2 компании са добавени в списъка със санкции.
Междувременно стана ясно, че Русия готви ответни санкции срещу Европейския съюз. Възможно е страната да забрани транссибирските полети от Европа до Азия. Това действие е пряк отговор на евросанкциите, довели до прекратяване на полетите на руската нискотарифна компания