Изпълнителният директор на Creative Technology Ltd. Сим Уонг Хо каза пред репортери в Сингапур, че компанията му възнамерява да похарчи 100 млн. щ. д. през 2005 година в маркетингова война, насочена срещу MP3 плеъра на Apple Computer Inc. iPod. "MP3 войната започна и аз съм този, който я обявява," каза Сим.
Той разкри намеренията си на пресконференция, представяща новия портативен музикален плейър на Creative Zen Micro, който разполага с 5GB дисково пространство. Creative се надява през 2005 г. да отнеме на Apple световното лидерско място на пазара на MP3 плейъри.
Част от успеха на Apple iPod се дължи на огромната популярност на интернет музикалния магазин на компанията iTunes, чиято система за управление на цифровите авторски права позволява купените оттам песни да бъдат слушани само на плейъра на Apple и на нито един друг. Creative не предлагат подобна услуга, но за разлика от iPod, техните устройства могат да просвирват музикалния формат Windows Media Audio (WMA) на друг голям конкурент на Apple – Microsoft. /MacCentral