Главният стратег на Daimler Chrysler AG за Китай създаде смут вчера, когато обяви, че производителят на коли проучва възможността да се правят коли в Китай за износ.
От Chrysler отрекоха, че компанията проучва възможни планове за правене на малки коли в Китай за продажба в САЩ.
Въпросът е политически натоварен, тъй като американските производители увеличават покупките на евтини компоненти, направени в Китай, но нямат голямо желание да внасят създадени в Китай коли в САЩ, където има излишък на производствени мощности за коли.
Но сега, когато американските производители на коли имат финансови проблеми, те са под голямо напрежение да станат по конкурентни като прехвърлят част от производството в Китай, където заплатите могат да паднат до 1 щ.д. на час, и други региони с ниски разходи.
General Motors Corp. произвежда двигателя за своя миниван Equinox в Китай, но продава направените в Китай коли в Китай. Honda Motor Co. прави коли в Китай за износ в Европа. Но досега единственият обявен план за внос на китайски коли на американския пазар е проекта на автомобилния предприемач Малкълм Бриклин да внася коли, построени от Chery Automobile Co. в Китай, започвайки през 2007 година..
На автомобилната изложба в Шанхай, членът на борда на Daimler Chrysler , отговарящ за дейността на компанията в Китай, Рюдигер Грюб, съобщи пред репортерите, че производителят на коли разглежда планове за създаване на малки коли в Китай – по-малки от Dodge Neon – за Chrysler Group.
"Ние бихме искали да установим тук в Китай съвместно износно предприятие за продукти на Chrysler ". "Днес ние не говорим за Европа.Ние говорим за Северна Америка.
Грюб отказа да оцени вероятността планът за производство на компактни коли да потръгне./www.news.google.com