Най-големият производител на йогурт в света – френската Danone, посочи, че очаква приходите ѝ от продажби на млечни продукти да се повишат през 2016 г., предаде Bloomberg. Според компанията двигател на покачването на приходите ѝ ще бъде тенденцията на възстановяване на бизнеса ѝ с пресни млечни продукти. Въпреки това те прогнозират, че продажбите ѝ ще нараснат с между 3 и 5% през тази година спрямо 4,4% през миналата, когато беше регистриран най-слабият им темп на покачване за последните 6 години.
Оперативният марж на приходите се очаква да постигне „солидно“ покачване през настоящата година, изтъква компанията в изявление. Това е завишаване на миналогодишната прогноза, според която растежът на приходите през 2016 г. се очакваше да бъде „умерен“. Маржът на приходите нарасна с 12,9% през 2015 г. спрямо 12,6% година по-рано, когато регистрира първото си покачване на годишна основа за последните 4 години.
През миналата година е отчетено покачване на продажбите на пресни млечни продукти от 0,6% на годишна основа, а приходите от тях са се покачили до 10% спрямо ръст от 9,3% година по-рано. Именно продажбите на млечни продукти формират повече от половината от приходите на Danone, въпреки покачващите се цени на млечните продукти и спада на търсенето им Западна Европа.
Въпреки очакванията за повишаване на приходите, най-вероятно продажбите на ще продължат да спадат именно поради ръста на цените на млечните изделия. „Икономическата ситуация ще остане волатилна и като цяло несигурна, с крехки и дори дефлационни потребителски тенденции в Европа, валутна волатилност на възникващите пазари и затруднения на няколко от големите пазари“, сред които са Русия, Китай и Бразилия, посочват от Danone.