Производителят на хранителни продукти Danone ("Данон") отбеляза общ ръст от 7.8% за 2011 година. Според годишния финансов отчет на международнaта компания нетните й продажби са се увеличили с 13.6% на отчетна база до 19.32 млрд. евро, като общият им обем е скочил с 3.0%. Ръстът на новите за компанията пазари в Азия, САЩ и Латинска Америка е двуцифрен, сочат още данните.
Увеличението на приходите за четвъртото тримесечие на 2011 г. за Danone е равнo на ръста на компанията на годишна база – 7.8%. Свободните парични потоци през изминалата година са се повишили с цели 9.4% до 1.87 млрд. eвро. Най-голям скок Danone отбелязва на развиващите се пазари, като в Азия увеличението на приходите от продажби за последната година е 20%. Ръстът в продажбите на европейските пазари е 2.4%.
Категорията с най-голямо увеличение на продажбите е бутилираната вода, където ръстът е 15.7%. С близо 5% са се повишили и приходите от млечни продукти на глобално ниво.
За 2012 година Danone си поставя като цел повишаване на продажбите между 5 и 7%, става ясно още от доклада. През 2012 г. ще се търси и допълнително увеличение на свободните парични потоци, които да достигнат 2 млрд. евро.
Компанията ще продължи да инвестира в държави с висок потенциал за растеж като Мексико, Индонезия, Китай, Русия, САЩ и Бразилия, отбелязват от Danone.