Традиционно EVN България предлага няколко кратки и практични стъпки на своите клиенти, които планират по-дълго отсъствие от дома по време на коледните и новогодишни празници. Стъпките целят да информират клиентите за факторите, които влияят на тяхното потребление на електроенергия, дори и при отсъствие от дома.Стъпките включват:
• Изключете всички електроуреди, които не е необходимо да работят във Ваше отсъствие. Важно е да се знае, че уреди като хладилник или фризер, които не винаги е подходящо да се изключват, ще продължат да консумират електроенергия.
• Изключете от щепсела уреди като телевизор, аудио-уредба и монитор, защото и в режим на stand-by те ще продължат да консумират електроенергия.
• Уверете се, че външни хора нямат достъп до електрически контакти, които са част от ел.инсталацията на Вашия имот.
• Запишете показанията на електромера си преди да заминете и сравнете данните при завръщането си.
• Ако във Ваше отсъствие няма достъп до Вашия електромер, можете да заявите посещение на отчетник на денонощен телефон 0700 1 0007 в удобно време.
EVN съветва клиентите си да се абонират за безплатни SMS-и или имейли относно стойносттана фактурата и при пропуснат срок за плащане. Услугите се заявяват онлайн на:https://www.evn.bg/UslugiIzvestqvane/ClientForm.aspx
EVN България напомня, че особено през зимата важно значение за консумацията на електроенергия и от там за размера на фактурите имат редица фактори:
o режим и интензивност на потребление при всеки клиент/всяко домакинство
o състояние на жилищната сграда/имот
o налице ли са енергийноефективни мерки в имота/сградата
o външна температура: понижението на външната температура с 1 °C увеличава потреблението на енергия за отопление с около 10%.
o вид и брой на използваните уреди и техният клас на енергийна ефективност,
o брой помещения в жилището, които се отопляват, брой живущи в жилището и др.
Важно за всеки клиент е да следи своята консумация на електроенергия чрез сверяване данните от измервателния уред (електромер).