Най-големият производител на домакински електроуреди в Европа Electrolux повиши прогнозата си за растеж в Северна Америка, след като печалбата му задмина очакванията, а продажбите на климатици в САЩ са нараснали, съобщава Bloomberg.
Очаква се търсенето на електроуреди на най-големия пазар на базираната в Стокхолм компания да се увеличи с 3% до 4% тази година, заяви Electrolux в сряда. За сравнение, предишните прогнози сочеха ръст от 2-3%.
През второто тримесечие оперативният марж на Electrolux се е повишил с един процентен пункт до 6,2%, основно заради по-добрите резултати в Северна Америка.
„Продължаваме да се фокусираме върху управлението на портфолиото и ефективността на разходите, а това не спира да ни носи добри резултати“, каза главният изпълнителен директор Йонас Самуелсон.
Продажбите на Electrolux в Северна Америка са били подкрепени от високите температури, довели до ръст на продажбите на климатиците Frigidaire. В комбинация с липсата на разходите, направени преди една година, това ще доведе до по-силно подобрение на оперативния марж на бизнеса в Северна Америка през следващите тримесечия, казва той.
Оперативната печалба се е увеличила с 24% до 1,94 млрд. крони (234 млн. долара) през трите месеца до края на юни. Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, средно очакваха 1,72 млрд. крони. Акциите поскъпнаха с до 6,4% - най-големия ръст от почти три месеца, като след това цената им спадна до 3,7% до 282,30 крони.
Поставяйки си за цел марж на оперативната печалба от 6%, Самуелсон се фокусира върху по-слабите подразделения и нарастващите продажби на нови и по-печеливши продукти, като фурните за готвене на пара и пералните машини за по-деликатни платове.
След като опитът на шведската компания да купи подразделението за домакински електроуреди на General Electric се провали в края на 2015 г., Самуелсон, който застана начело малко след това, разшири продуктите на компанията, купувайки няколко дружества, включително европейския бранд за кухненски аксесоари Best и компанията за устройства за готвене с вакуум Anova.
“Предвид добрата тенденция през първото полугодие пазарът за домакински електроуреди в Северна Америка остава силен и виждаме как благоприятната макросреда продължава да подкрепя търсенето“, казва Самуелсон. /www.investor.bg/