През последната седмица се появиха интересни твърдения, че генералният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг е решил да купи Twitter. Броят на потребителите на Twitter нарастна до 302 милиона през първото четиримесечие на 2015 г. Въпреки това, акциите на социалната мрежа се сринаха с цели 18%. Марк Зукърбърг даде съвет на ръководството на Twitter да „контролират компанията си“. Именно заради това в различни форуми и медии се появиха слухове, че Facebook ще купи Twitter и ще го върне на правилния път.
Анализаторът на Sun Trust, Робърт Пек, заяви, че в това просто няма смисъл.
„Ако погледнете какво е постигнал Зукърбърг в миналото, ще се уверите, че той мисли в бъдеще“, заяви Пек пред CNBC.
През 2012 г. Facebook купи Instagram за 1 милиард долара. От най-голямата социална мрежа в света осъществиха и мега сделка, с която успяха да си присвоят чат платформата Whatsapp за 19 милиарда долара, а през 2014 г. закупиха Oculus за 2 милиарда. На няколко пъти през 2013 г. Зукърбърг се пробва да плати около 3 милиарда за Snapchat през 2013-а, но главният изпълнителен директор на Snapchat Евън Шпигел му отказа.
Какво общо има между всички тези компании?
По-времето, когато Зукърбърг ги закупи, те бяха просто проекти. Нямаха постоянна потребителска маса, на каквото се радват в момента, но всички имаха огромен потенциал за разрастване. Instagram беше само на две години, тъкмо беше започнал бумът на използването на чат платформата WhatsApp, a възможността за виртуална реалност, която Oculus се пробва да създаде, все още е недоразвит проект. Всички те увеличиха броя на потребителите си, откакто Зукърбърг ги закупи.
В последните няколко четиримесечия обаче се забелязва тенденцията все по-малко хора да се регистрират в Twitter. Това може би е една от главните причини собственикът на Facebook да не желае да купи Twitter. През 2013 г. се бяха появили слухове, че Зукърбърг е предложил 500 милиона долара на собственика на Twitter. Сделката не е успяла да се осъществи тогава. Много по-разумно би било, ако Facebook бяха присвоили правата върху Twitter тогава, когато е било възможно да развият проекта и да превърнат Twitter в основна част от групата на Facebook.
Робърт Пек заяви още, че в момента Twitter трябва да се промени и едва ли ще си струва инвестицията от страна на Зукърбърг, защото не се знае дали компанията ще тръгне в правилния път. Бъдещето на Twitter ще се реши през следващите няколко месеца.