Ребрандирането на най-голямата социална мрежа Facebook вече е факт и ще се нарича „Meта, съобщи основателят на компанията Марк Зукърбърг. Тя ще се фокусира върху изграждането на „метавселената“, споделена виртуална среда, за която се смята, че ще бъде наследник на мобилния интернет.
„Фейсбук“ смени името се на „Мета“, както обещаха наскоро от компанията, създател на най-голямата и популярна социална мрежа. То е свързано с намерението за развитие на така наречената „Метавселена“, обясни Марк Зукърбърг по време на представянето на компанията „metaverse“.Според него новата марка ще отразява фокусирането на компанията към метавселената, където човек ще изостави екраните и ще изпита ефекта от присъствието си във виртуалната реалност.
За да демонстрираме кои сме ние и какво се надяваме да изградим, с гордост съобщавам, че от днес нашата компания вече се нарича „Мета“. Тъй като новата ни марка започна да се появява в нашите продукти, се надявам хората по-бързо да опознаят варианта „Meта“. Изграждането на нашите приложения за социални медии винаги ще бъде важен фокус за нас.
Приложенията и техните имена и марки не се променят, добави той. Ребрандирането идва и с ново лого на „Мета” с формата на синя лента на Mobius. Според Зукърбърг „Мета” идва от гръцката дума, означаваща „след“. За него това символизира факта, че винаги можеш да построиш нещо друго, обясни още той. Научихме много от борбата със социалните проблеми и живота под затворени платформи и сега е време да приложим всичко, което научихме за изграждането на следващия етап, каза Зукърбърг по време на годишната конференция на разработчиците. Акциите на Facebook ще се търгуват от началото на декември под новото име.
Промяната на името идва, когато най-голямата компания за социални медии в света се бори с критиките от страна на законодатели и регулатори относно пазарната си мощ, алгоритмичните решения и контрола върху злоупотребите с нейните услуги. Фейсбук отбеляза и спад в популярността на традиционните продукти на компанията сред младите хора, след скандал в публичното пространство, разобличаващ нейните неетични бизнес практики. Веднага след новината за преименуването акциите на компанията поскъпнаха с над 3%.