Над 4 милиона видео материала биват качвани във Facebook ежедневно. Това означава, че най-голямата социална мрежа в света се е превърнала в основен конкурент на Youtube. До скоро се смяташе, че видеоплатформата Youtube няма да бъде изместена по публикувани и гледани клипове, но през последните няколко месеца стана ясно, че повече клипове биват добавени в Facebook.
За да запазят тези темпове на качване на видео материали, специалисти от компанията на Марк Зукърбърг решиха да въведат нова услуга, която се нарича „Предложени видеоклипове“. В нея ще бъдат изложени материалите, които са били гледани най-много пъти за определен период от време. Колкото повече хората гледат едно и също видео, толкова по-голяма сума ще изплащат от Facebook на потребителя, страницата или групата, която го е споделила. Все пак, интернет гигантът обяви, че ще запази 45% от приходите, които ще бъдат инвестирани от реклами, споделят от BBC.
„Facebook агресивно навлиза във видео пространството. През декември 2014 г. Facebook надмина Youtube по гледаемост на видеоклипове за първи път. Прогнозираме, че Youtube ще загуби още повече от аудиторията си в следващите няколко години. Facebook е много адаптивен. Можем в близко бъдеще да станем свидетели на битка за видеодяловете на двата гиганта“, сподели пред BBC Елени Мароули, рекламен анализатор в IHS.
Според прогнозите, дадени от Мароули, през 2018 г. Facebook ще притежава 25% от всички онлайн видео клипове в Европа, дори и повече в САЩ. От Facebook обявиха, че ще включат новата услуга поетапно, като започнат от САЩ. Все още не се знае кога ще бъде достъпна услугата в Европа.