Автомобилният концерн Ford Motor се изтегля от пазарите в Япония и Индонезия заради слаби продажби, съобщи водещия японски икономически вестник "Никей".
Пазарният дял на Ford в Япония, където компанията продава автомобили от 1974 година, през миналата година са реализирани около 5000 продажби, което се равнява на пазарен дял от 1,5%. В Индонезия, където Ford оперира от 2002 година насам, сключените сделки са около 6000, което е още по-малък дял от общия пазар – 0,6%.
В съобщение на автомобилния концерн се казва, че според анализите компанията няма шанс за постигане на трайни приходи и направената инвестиция в Япония и Индонезия не може да се върне след някакво определено време.
Очаква се компанията да се изтегли от тези пазари до края на 2016 г.
В рамките на годината Ford ще закрие своите 52 представителства в Япония, където работят 292 души. Същото ще бъде направено и в Индонезия, където представителствата на компанията са 44.
В Япония в продължение на две години се отбелязва общ спад в продажбата на автомобили, което се обяснява със стремителното застаряване на нацията. Около 90% от пазара се поема от местни автомобилни производители.
Въпреки това Ford Motor Company обяви, че през 2015 г., компанията отчита рекордни продажби в Китай. За 12 месеца са реализирани 1 115 124 сделки, което е увеличение от 3% в сравнение с година по-рано. Само през декември търсенето на продуктите на компанията в страната се е увеличило с 27% до 124 768 единици.