Инвестиционната банка Goldman Sachs Group Inc (Голдман Сакс) е започнала преглеждането на вътрешните мейли на служителите си в търсене на думата "мъпет" (muppet) или други обидни за клиентите термини. Това става от информация на агенция "Ройтерс", която се позовава на главния изпълнителен директор на групата Лойд Бланкфейн.
Предприетата мярка е в следствие на изявлението при напусналия със скандал поста си директор Грег Смит. Той се раздели с поста си, след като в колонка за New York Times разказа как е видял поне петима високопоставени служители на Goldman Sachs да наричат клиентите "мъпети". И докато в САЩ значението на тази дума най-често е обвързано с легендарните кукли и техните мюзикъли, то във Великобритания на жаргон терминът „мъпет“ означава „глупак“.
В рамките на проведен по-рано тази седмица конферентен видео разговор с партньорите на банката Бланкфейн е заявил, че компанията приема присърце твърденията на Смит и ще проведе собствено разследване. Въпреки това не са дефинирани санкциите, които ще бъдат предприети в случай, че „мъпет“ аферата се окаже вярна. От Goldman отказаха коментар.
Културата и идеите на банката са претърпяли коренна промяна по думите на Смит. От "базиране на екипна работа, честност, скромност и работа в името на клиента“ се е стигнало до етап, в който се е формирала „разрушителна и отровна“ атмосфера, в която злоупотребите спрямо потребителите са станали крайъгълен камък. Главни виновници за това според напусналия са именно Бланкфейн и президента на компаняита Гари Кон.
Изявлението на Смит е изключително рядко за този тип среди, особено имайки предвид стриктната политика на Goldman Sachs. В общия случай работниците във финансовата група не си позволяват публични критики спрямо своя работодател. Това се корени в Споразумението за конфиденциалност, диктувано от компанията, както и от множеството договорености за поддържане на репутацията ѝ, които служителите подписват при встъпване в длъжност.