Индексирането на цялата световна информация в Интернет и привеждането и във вид за търсене може да отнеме 300 години, заяви изпълнителният директор на Google, Ерик Шмид на годишната конференция на Асоциацията на националните рекламодатели във Финикс, предаде News.com
"Направихме математическо изчисление и отговорът беше 300 години", отговори Шмид на въпрос за това колко дълго ще продължи мисията на компанията. "Отговорът е: тя ще продължи много дълго време".
От приблизително 5 милиона терабайта информация по света, само около 150 терабайта са били индексирани, каза още той по време на речта си.
Шмид заяви пред рекламодателите, че "рекламите имат стойност, ако можеш да покажеш правилните".
Технологията и интерактивността дават възможността да се измерва успеха на рекламата в Интернет чрез информация за това колко хора са кликнали върху нея. Това е движещата сила в рекламната индустрия от изпълнителите в корпорациите до клиентите, каза още Шмид.
"Тази сила се движи от нас към крайния потребител; минава през персоналния компютър или мобилния телелфон. Преди трийсет години ние щяхме да взимаме решенията за рекламите. Сега решенията ги визма отделният човек".
Според него рекламирането в Интернет и кабелните телевизии, за разлика от вестниците и списанията, все повече нараства, а в същото време цената за online реклама е много по-ниска отколкото за offline.
От оценяваните около 283 милиарда долара, похарчени за реклама в САЩ, 11,3 милиарда са били насочени в Интернет реклама, като 1% от тях се падат на Google, заяви още Шмид.
Въпреки спада в печатната реклама, Google тества кампания в която търсачката използва технологията за целева аудитория, за да помага на клиентите си при публикуването на реклама в списания, стана ясно още на конференцията.
Според Шмид реклама в Интерент винаги ще има, но може да има и свободно от реклама място, което да предлага на хората различен начин за ползване на информацията, като например микро-плащанията.
По време на дискусията бяха повдигнати и морални и етични въпроси, като този защо компании като Google и Yahoo сътрудничат на китайското правителство в неговите опити за цензура в Интернет. На това обвинение представителят на Google отговори: "Технологията е неутрална. Тя може да бъде прилагана за добро или лошо. Като цяло обаче посланието на технологията е позитивно".
Попитан защо Google е направил предложение да предоставя безплатен безжичен Интернет за град Сан Франциско, Шмид обясни, че се е стигнало до идеята след проучване, което са направили няколко инженери на система, която да позволи на компаниите да печелят от предоставянето на такива услуги.
Изпълнителният директор на търсачката-гигант трябваше да отговаря и на въпроси около процесът срещу компанията, заведен от Гилдията на авторите, заради плановете и да дигитализира книги и да ги направи достъпни за търсене online. "Проектът за Google библиотека се придържа към американския закон за авторско право. Според закона могат да бъдат използвани откъси от авторски материали и Google ще показва само части от текстове, които имат авторски права", обясни Шмид. /Дневник Online