В понеделник интернет търсачката Google демонстрира ново приложение, което позволява на потребителите да търсят информация в Мрежата, съобразена с техните конкретни предпочитания и интереси. Това е поредната новина от големите компании в сектора, потвърждаваща интензивната конкуренция при интернет търсачките.
Функцията "персонализирано търсене" позволява на потребителите да създават профил с личните си интереси, който след това да определя показването на сайтовете при търсене.
Хората ще могат да определят до 216 области на интерес, от история на изкуството до мотоциклети. Ще може също така да се определя доколко да бъдат персонализирани резултатите от дадено търсене.
Според Джен Фицпатрик, технически инженер в Google, потребителите знаят кои теми и области са най-важни за тях, което е начин за персонализиране на резултатите.
През последните седмици, големите компании за търсене в Интернет - Google, Yahoo и Microsoft, пуснаха голям брой нови продукти и допълнения.
Според Дан Съливан, редактор на сайта Search Engine Watch, Google вероятно изпитва натиск да демонстрирра, че все още е способна на иновации при условията на увеличаващата се конкуренция. /yahoo.com