Google е най-силната марка у нас

21.03.2012 | 15:42
по статията работи: Ралица Стоянова
Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola в пручване на потребителския сегмент у нас
Google е най-силната марка у нас
Снимка: Google

Google е най-силната марка в България, а bTV е лидер сред българските брандове, според резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което се провежда за трети пореден път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands.

Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola, а националната телевизия изпревари убедително мобилния оператор „М-Тел“. За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още една българска марка – „Девин”, информират организаторите.

От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в промоционалната програма за 2012–2013 г. на международната брандинг организация.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измести Mercedes–Benz от първата позиция в категорията „Автомобили“; при вината марката „Тодорофф“ отстъпи на „Домейн Бойар“; Apple изпревари Nokia при технологиите; "Уникредит Булбанк" е лидер сред финансовите институции, „Маджаров“ измести „Тандем“ от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене HAPPY отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's.

 Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или  брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria. В гласуването са взели участие 2500 души.

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2012–2013 г., както и да използват специалния символ на Superbrands  в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на  организацията.

 Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 29 категории от потребителския сегмент на българския пазар.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...