Последната сделка на Google, с която придоби компанията за сателитни снимки Skybox за 500 млн. долара, може да се окаже много хитър ход. Това смята журналистът Кристофър Мимс, предаде „Машабъл“.
Според него през 2016 г. Google ще може да предсказва кога конкурентите от Apple пускат нов продукт и ще може да изгради стратегията за продажбите си предварително. Експертът представя и много солидни доказателства за това свое твърдение.
За целта той дава пример за възможностите, които Skybox предоставя. През 2010 г. анализатор от UBS открил, че ако купи сателитни изображения на паркинг пространството пред търговската верига Wal-Mart, ще може да предвиди продажбите на магазина преди официално да бъдат разкрити официалните данни от компанията, „тъй като броят на колите е равен на клиентите в магазина“.
Във връзка с продуктите на Apple изпълнителният директор на Skybox обясни, че компанията гледа сателитни изображения на тайванската фирма Foxconn. По думите му измерването на концентрацията на товарни камиони пред производствените й складове ще покаже кога ще бъде пуснат следващият iPhone.
По този начин Google има невероятно предимство пред конкурентите си. Чрез информацията, придобивана от Skybox и сателитните фотоси, технологичният гигант може да пусне предварителни отстъпки и промоции на собствените си смартфони преди пускането на новия iPhone на пазара.