Google Inc. се съгласи да продаде своите популярни реклами AdWords в Китай, чрез локална фирма. Това е първата подобна сделка за глобалната търсачка-лидер, след като Китай е спечелил бизнес лицензия.
Според това споразумение, China Enterprise, провайдер на IT услуги и филиал на листваната в Хонг Конг Sino-i Technology Ltd., бе оторизирана да продава в Китай използваната в целия свят услуга AdWords на Google.
Цените на акциите на Sino-i Technology се повишиха с 6,47 % на HK$0.148 в понеделник, след като нараснаха с 11 %.
AdWords позволява на рекламодателите да плащат, за да могат техните "ads" се появят на страницата, която се отвори, след като даден потребител търси определени думи в Google.
Партньорството е първото обявено, след като Google получи бизнес лицензия по-рано тази година да оперира в Китай, вторият по големина интернет пазар с над 100 милиона потребители.
Google вече притежава вече 2,6 % дял от търсачката-лидер в Китай Baidu.com.
Базираната в Калифорния Google се опитва да формулира следващата си стъпка в Китай, като решава дали да изчака нова възможност за повишаване на своя дял в Baidu, или постепенно да излезе напред на пазар, на който марката й вече е разпознавана, въпреки късното й навлизане. /Reuters