Щатската интернет компания Google успя да принуди езиковия съвет на Швеция да не добавя термина "ungoogleable" в официалния речник с думите на шведски език, съобщи шведското радио Sveriges, цитирано от CNEt.com
Според местната медия адвокати на Google са се свързали с езиковия съвет на северната страна, след като той обявил, че възнамерява да направи „ungoogleable“ (на шведски ogooglebar) официална дума.
След дълга размяна на имейли с адвокатите на интернет гиганта лингвистите са се отказали от идеята си с обяснението, че цялата работа им отнема „прекалено много време и усилия, които биха могли да посветят на други задачи“.
Ако идеята на шведския езиков съвет се бе реализирала на практика, то "ungoogleable" щеше да бъде описана в речника като „нещо, което не може да бъде намерено в мрежата с помощта на търсачка“. От Google смятат, че използването на името на компанията им в подобно понятие е нечестно и поради тази причина са поискали подмяната му с друг термин, който да описва проблема.
Интернет гигантът от години води битка за контрол върху термините, съдържащи думата googl в себе си. През 2006 г. компанията предупреди, че ще атакува всички, които искат официално да въведат термина „google it“ (да гугълнеш), за да опишат търсене на информация в интернет. Тогава от Google коментираха, че въпросът повдига сериозни проблеми около търговската им марка, която искат да защитят.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!