Google Inc. извърши значителни промени в софтуерния пакет за търсене, който предлага на компании, училища и държавни агенции. Компанията все повече се насочва към нови източници на приходи, с цел да намали зависимостта си от постъпленията от он-лайн реклама.
Компанията пусна на пазара новата версия на 2-годишния пакет, който е наричан "Google в кутия".
Софтуерът е предназначен да осигури на потенциалните клиенти всички необходими инструменти за търсене и индексиране на информация по вътрешните корпоративни мрежи.
Пакетът, струващ 175 щ. д., ще може да съдържа индекс на близо 1.5 млн. уеб страници и ще извършва 300 търсения на минута, което е пет пъти повече от възможностите на ранната версия.
Google се надява да предизвика интерес към своята услуга, предлагайки по-мощен и в същото време по-лесен за работа продукт – според компанията, софтуерът се инсталира за 30 мин.
В момента пазарът на пакети за търсене във вътрешни мрежи е сравнително малък. Лидерите Verity Inc. и Autonomy Corp. имат общо приходи от 200 млн. щ. д. през миналата година.
През първото тримесечие приходите от реклама са близо 4% от общите постъпления на Google. /yahoo.com