Интернет компанията "Гугъл" ще създаде своя система за електронни разплащания, която в момента няма такъв аналог и ще се отличава от тази на досегашната общоприета система "Пей Пал" (PayPal), съобщи информационната агенция Франс прес. Така електронният магазин Ebay, който закупи успешната услуга "Пей Пал" през 2002 г. за 1.3 млрд. долара, няма опасност да претърпи финансови загуби. "Пей Пал" обслужва вече 72 млн. сметки от основаването си през 1999 г. насам.
Системата на "Гугъл" няма да се основава на принципа на разпределяне на електронни плащания между купувача и продавача. Принципът на "Пей Пал" е да приема кредитни карти от потребителите, като получателят на плащането може да изтегли сумата или да я остави в системата за по-нататъшни разходи.
Според специалистите услугата на "Гугъл" ще бъде тясно свързана със системата за така нареченото сравнително пазаруване, при което купувачите могат да сравняват цените в различните електронни магазини. Интернет експертите очакват услугата за сравнение на цените да се превърне в пълна система за електронна търговия. Ще се продава и част от електронното съдържание в търсачката от наскоро създадената база данни от видеофайлове.
Освен че няма да повтаря модела на "Пей Пал", "Гугъл" ще избегне и проблемите с регулаторните органи. Задържането на суми в системата, от друга страна, обаче предизвика съмнения, понеже е доста аналогична на тази, предлагана от банките, което може да наложи получаването на лиценз за извършване на тази дейност.
В момента "Гугъл" приема плащания от рекламодателите си, изпраща суми на участниците в програмата за разглеждане на интернет реклами и плаща за поставяне на реклами в частни сайтове.
Електронната търговия се развива все повече и това кара компаниите от сектора да търсят нови и разноообразни начини да привличат повече клиенти, коментират анализатори./Dnevnik Online