Google със сериозни намерения да промени рекламата завинаги

23.03.2015 | 17:30
по статията работи: Ивайло Коралски
Разпространението на телевизионните реклами ще наподобява това на уеб базираните
Google със сериозни намерения да промени рекламата завинаги
Снимка: Google

Услугата Google Fiber е на път да промени завинаги начина, по който функционира телевизионната реклама. На първо време ексклузивно за зрителите в Канзас Сити, САЩ.

Идеята на гиганта, разбира се, е в най-близко бъдеще да преобърне цялата телевизионна индустрия.

По същество, в следващите няколко седмици Google ще разпространи малка, но революционна, следящата излъчването на телевизионни реклами програма, представена за първи път по-рано днес в рамките на Adweek.

Програмата ще се възползва от услугите на Google Fiber, отбелязва Engadget. Високоскоростната интернет услуга на Google, към която върви и телевизионната услуга на компанията, ще бъдат достъпни за зрителите на Канзас Сити, Прово и Остин.

Идейната характеристика на програмата на Google? Компанията от Маутин Вю цели да продава телевизионна реклама по начина, по който продава уеб базирана такава. С други думи показваните реклами ще бъдат таргерирани към всеки отделен потребител, с цел да бъдат релевантни спрямо интересите на всеки. 

Притесненията идват от факта, че услугата ще изисква от зрителите да жертват част от своите лични данни.

Новата програма на Google ще предоставя реклами на Google Fiber потребителите, които ще бъдат селектирани на базата на географското си местоположение и тематиката на телевизионната програма, която гледат.

Програмата ще позволи получаването на абсолютно точни резултати по отношение на количеството зрители, гледали даден рекламен спот, допълва IGN.

„Ако имате локален бизнес в Канзас Сити, по подобие на дигиталните реклами, ще можете да платите само за спотове, които са били показани. Това ще намали бройката на показванията при всяка отделна телевизия.“, научаваме от блог съобщение на Google.

По традиция телевизионната реклама е адски печеливш сегмент при големите медийни групи и телевизионни мрежи. Най-вече защото когато някой си плати за излъчване на рекламен спот, той е гледан от огромна аудитория. Голяма част от която обаче не е заинтересована от продукта или услугата, които се рекламират.

Google цели да направи разпространението на реклама по-интимен процес - насочен спрямо всеки отделен зрител. Подобен подход потенциално би следвало да бъде по-добър за компаниите, които рекламират, но не и за телевизионните мрежи и медийни групи.

Не на последно място, защото новата програма на Google неминуемо ще свали цените на рекламата. Отново – чудесна новина за рекламиращите и ужасна за тези, които продават реклама.

Основните притеснения към услугата, свързани с достъпа до лични данни на всеки потребител едва ли ще окажат голямо влияние, предвид факта, че Facebook (а и много други) прави същото със своите потребители вече години наред.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...