С надежда да увеличи вече бързо растящите си печалби, водещата онлайн търсачка Google Inc. предлага да слага рекламите на специален сайт вместо да ги разпространява чрез пазарната си мрежа.
Компанията се надява нейният подход, който тя обяви в понеделник на тестова база, да привлече рекламодатели, които искат на определено място да се появява тяхната реклама или се целят в определена демографска група.
"Това е първата стъпка да посрещнем, колкото се може повече от ниждите на нашите рекламодатели.", каза Тим Армстронг, вицепрезидент на Google за продажбите на реклами.
Google печели предимно като поставя текстови рекламни линкове на собствената си страница и хиляди други уеб сайтове в пазарната им мрежа. Миналата година, Google също така започна разпространението на рекламни банери към други сайтове.
Досега, участващите рекламодатели нямат контрол върху това, къде да се появяват техните рекламни линкове или банери. Google вземаше всички решения, на базата на това колко приходи ще генерират рекламите и тяхната адекватност на съдържанието на останалата част от уеб-страницата.
В друг експеримент Google също каза, че ще започне да разпространява анимирани реклами към уеб сайтове. Компанията въведе рекламните банери миналата година.
Пазарът на онлайн рекламирането процъфтява, след като бизнесът инвестира все повече пари, опитвайки се да накара потребителите да се отдръпнат от по-установените медии и да прекарват повече време в Интернет. Тенденцията се отразява добре на Google и нейните акционери. Google спечели 369.2 милиона щ.д. през първото тримесечие на годината, което е почти 6-кратно подобрение, което повдигна акциите им до нови върхове миналата седмица./www.news.google.com