Американският технологичен лидер Google се е съгласил да придобие израелския производител на софтуер за автомобилна навигация Waze за 1,1 млрд. долара. За това съобщи агенция „Блумбърг“, позовавайки се на информация от източник, запознат с условията по сделката.
С този ход гигантът иска запази предимството си пред Facebook в програмите за мобилна навигация, уточнява източникът, пожелал анонимност. Преди около месец в публичното пространство изтече информацията, че социалната мрежа на Марк Зукърбърг също наддава за закупуването на Waze и че вече е близо до сключването сделка. Изглежда обаче, че Google са успели да предложат по-добри условия на израелската компания.
Сделката за базирана в Пало Алто, Калифорния Waze може да бъде официално обявена най-рано днес.
Следвайки тенденцията потребителите да преминават от традиционните персонални компютри към смартфоните и таблетите, Facebook и Googe увеличават усилията си в създаването на удобен софтуер за хората в движение.
Затова не е учудващо, че Google решават да закупят Waze, чиито мобилни приложения използват информацията, събрана от над 40 млн. потребители, за да подобрят навигацията и да покажат нивата на трафик и опасностите, които дебнат шофьорите на пътя. Всичко това ще помогне на компанията от Маунтин Вю да добави социален елемент към картографския си инструмент.
„Google се нуждаят да запазят превъзходството си при картите, тъй като те са ключът към мобилната реклама“, коментира Андрю Франк, анализатор в Gartner. „Те се нуждаят от повече методи , с които да укрепят своите позиции в областта на социалните услуги“.