В най-скоро време въвеждането на потребителско име и парола в интернет може да се превърне в отживелица. Поне това подсказва последната придобивка на технологичния гигант Google.
От Маунтин Вю закупиха израелската стартираща компания SlickLogin, която е разработила иновативна технология, позволяваща на уеб сайтовете да потвърждават идентичността на потребителите си с помощта на звукови вълни, съобщава „Би Би Си“.
Системата работи като генерира уникални, почти недоловими за човешкото ухо звуци, които излизат от колонките на компютъра и се улавят от специално приложение на смартфона на потребителя.
Програмата анализира звука и изпраща сигнал обратно към сайта, с който потвърждава идентичността.
Новата технология може да бъде използвана както като заместител на паролите, така и като допълнителна мярка за сигурност.
От SlickLogin потвърдиха придобиването чрез съобщение на официалната си страница, но не разкриха никакви финансови детайли относно сделката.
„Днес съобщаваме, че екипът на SlickLogin се присъединява към Google, една компания, която споделя нашите основни вярвания, че логването трябва да бъде лесно, а не дразнещо, а удостоверяването на идентичността трябва да е ефективно“, се казва в съобщението.
„Google беше първата компания, която предложи безплатна верификация в две стъпки за всеки – и сега те работят по други страхотни идеи, които ще направят интернет по-безопасен“, коментират още от SlickLogin.
Вече много фирми, главно в сектора на финансовите услуги, използват двустепенна система за верификация на потребителите. Двете стъпки винаги включват въвеждането на потребителско име и парола, както и едно допълнително ниво за сигурност.
В някои случаи, като например онлайн разплащанията, компаниите изпращат еднократен пин код на мобилния телефон на потребителите си.
Редица банки пък раздават на клиентите си специални устройства, генериращи уникален код при всяко включване, който след това трябва да бъде въведен при влизане в системата.
Повечето анализатори са на мнение, че макар и тези методи да работят, компаниите търсят начини да направят защитата на данните още по-стабилна спрямо евентуални хакерски атаки.
„Колкото по-уникално една технология идентифицира потребителите, толкова по-сигурна е системата срещу потенциални атаки“, коментира Шарат Сина, вицепрезидент на компанията, занимаваща се с корпоративна сигурност, Palo Alto Networks.
“Проблемът с еднократните пин кодове е, че ако някой проникне в акаунта ви, може да промени телефонния номер, асоцииран с него“, казва още експертът.
Според него компаниите търсят нова технология, която е не само уникална и с високо ниво на сигурност, но и в същото време е удобна за крайните потребители.
"Всичко, което включва използването на смартфон, прави живота по-лесен за потребителите."