Google ще ревизира правилата си за поверителност (privacy policy) и ще промени начините, по които използва данните от потребителите, съхранявани на сървърите на компанията.
Целта е да се подобри работата на различните продукти и услуги на Google, включително уеб търсенето, Gmail, Google+, YouTube и др. От интернет гиганта заявиха, че ще комбинират над 60 отделни
кодекса с правила за поверителност за различните услуги в един единствен документ, който ще влезе в сила на 1 март, предаде AFP.
"Изготвяме нова основна политика в това отношение, която покрива повечето от нашите продукти. Там в един много по-четивен модел ще бъде описано каква точно информация събираме и как я използваме",
каза в свой постинг Алма Уитън, директор на отдела, отговарящ за правните въпроси, свързани с продуктите на Google.
Регулаторните органи навсякъде по света изискват създаването на по-кратки и опростени правила за поверителност и условия за ползване. Всички потребители с акаунти в Google ще бъдат уведомени с
писмо или ще могат да прочетат за промените директно на заглавната страница на Google.com. Те ще трябва да ги приемат, ако искат да продължат да използват акаунтите си.
Подобно обединяване ще позволи на всеки отделен потребител да бъде третиран като потребител на всички услуги на Google. Това ще доведе до по-опростеното им и интуитивно използване и ще подобри
методите на търсене, каза още Алма Уитън. По този начин самата компания ще получи по-интегрирана картина на своите потребители – предимство, на което се вече радват конкурентите от Apple и
Facebook.
През март миналата година американската Федерална търговска комисия постигна споразумение с Google по отношение на спрения в края на миналата година социален инструмент Google Buzz, който
предизвика вълна от оплаквания на потребителите за нарушена неприкосновеност на личните данни.
Според споразумението Google ще трябва да приложи цялостна нова програма в тази насока, която ще бъде подлагана на периодични независими одити на всеки 2 години през следващите две десетилетия.