Китайския ИТ гигант Huawei отчете рекордна 2015-а година. По време на изложението CES 2016 в Лас Вегас компанията обяви приходи, надвишаващи 20 млрд. долара, което е близо 70-процентов ръст спрямо 2014 г.
Компанията отчита увеличение и при продажбите на смартфони с 44 процента за година, като през 2015 г. технологичният гигант е продал 108 млн. смартфона. Това я превръща в производител номер 1 на
смартфони на китайския пазар.
През миналата година компанията представи два премиум телефона – Р8 и Mate S.
Заедно с пробива си в Китай през миналата година Huawei постигна голям успех и на световните пазари. В Западна Европа делът на производителя от пазара на смартфони от висок клас (с цена от 400 до 500 евро) достигна до топ 3-те компании с най-висок пазарен дял в Испания, Италия, Белгия, Швейцария, Португалия и още няколко страни.
ИТ гигантът продължи да увеличава популярността на бранда си, изкачи се на 88-о място в Топ 100 на класацията „Най-добрите световни марки“, изготвяна всяка година от консултантската компания Interbrand, и бе определен за 70-ата търговска марка с най-висока стойност в света в класацията на BrandZ.
В доклад на световноизвестната изследователска институция IPSOS китайската компания се класира на първо място по ръст на популярността на бранда, скачайки от 65 процента през 2014 г. до 76 процента през 2015 г.