Американският хранителен гигант Kraft официално увеличи офертата си за покупка на британския конкурент Cadbury. Финалното предложение е за общо 11,9 млрд. британски паунда (19,6 млрд. щатски долара) става ясно от публикация на сайта на Kraft.
Според условията на новата оферта американската компания ще предложи по 840 пенса за брой за притежателите на акции в Cadbury.
Обединението на двете компании ще създаде сериозен конкурент на частната групировка Mars-Wrigley. Покупката на Cadbury пък ще подсили сериозно позициите на Kraft във Великобритания и Ейре.
Първата оферта на Kraft възлизаше на 10,5 млрд. паунда, но тя беше многократно отхвърляна от ръководството на Cadbury с мотива, че не отговаря на реалното финансово състояние на компанията.
Акционерите в Cadbury трябва да дадат своя отговор на офертата до 13 часа (15 часа българско време) на 2 февруари.
На сайта на Cadbury обаче припомнят, че през ноември 2009 година официално интерес към покуката на компанията са проявили още Ferrero и Hershey. Според правилата тези компании имат право да подадат контра-оферти до сутринта на 25 януари 2010 година.