Вторият по големина производител на персонални компютри – китайската компания Lenovo, съобщи за ръст от 30% на печалбата си за първото финансово тримесечие на годината (април-юни), пише агенция "Блумбърг". Сериозният успех е постигнат благодарение на повишения пазарен дял на компанията в световен мащаб, който в момента е сравним с този на лидера Hewlett-Packard.
Статистиката сочи, че нетните приходи на Lenovo са нараснали до 141 млн. долара за трите месеца до 30 юни, като за същия период година по-рано те са били 108,8 млн. долара. Резултатите надвишават усреднената прогноза на анализатори, които предвиждаха, че печалбите на компанията ще са в размер на 133,5 млн. долара.
За този период китайският концерн е увеличил доставките си на персонални компютри, в това число и на лаптопи от серията Thinkpad, с почти 15%. Това е сериозен успех на фона на кризата в сектора и спада в световните доставки на персонални компютри с 0.1%, сочат анализи на Gartner.
Така към момента Lenovo държи глобален дял от 14,7%, или само с 0,2% по-малко от този на лидера HP.
През октомври 2011 г. главният изпълнителен директор на Lenovo Янг Янкинг постави за цел превръщането на компанията в световен лидер на пазара на персонални компютри. Ако това се случи, то Lenovo ще се превърне в първата китайска компания, достигнала върха в дадена технологична ниша.
За да гарантира успеха си, китайският гигант смята скоро да навлезе и на пазара на смартфони, таблети и свързани с интернет телевизори, които да конкурират продуктите на Apple, Samsung и японските компании.