Испанската модна марка MANGO планира триумфално завръщане на българския пазар. Това заяви в интервю за в. "Стандарт" мениджърът Връзки с обществеността на компанията Джорджина Прачинестос.
Както Econ.bg по-рано писа, преди няколко месеца MANGO се изтегли от България. Причина за това стана фалитът на дистрибутора на фирмата за страната - "Атриум България" ЕООД. Оказа се, че дружеството е регистрирало лоши финансови резултати през последните четири години, което в крайна сметка е довело до обявяването му в несъстоятелност.
Испанската марка обаче ще си проправи нов път до родния пазар. През 2014 г. фирмата ще отвори съвсем нови и много по-големи магазини, съобщи пиарът на компанията, което потвърди тиражирания в средите слух, че MANGO ще се върне в България, като ще предлага стоките си без дистрибутор.
От централата на компанията в Барселона вече търсят нови терени за магазинната си мрежа. Те ще бъдат с площ от 800 до 3000 кв. м - в контекста на новата си експанзивна колекция. Марката ще представи на българските потребители моделите от всички свои колекции - дамска, мъжка, детска и спортна. Досега в магазините се предлагаха само дамски дрехи и аксесоари.
Междувременно от българския пазар се изтегля друга известна модна верига - гръцкият Sprider. От няколко седмици се говори за окончателното оттегляне на марката, тъй като през последните месеци тя затвори почти всички свои обекти в страната. Към момента работи само магазинът, намиращ се на бул. "България" в София.
Основен фактор за проблемите на Sprider е икономическата криза в Гърция и последвалите ниски продажби. В момента тече и ликвидация на дъщерните дружества на веригата в Кипър и Румъния. Проблемите в гръцката икономика и ниските продажби са основната причина за преструктуриране бизнеса на Sprider.
Новината, че марката ще се раздели с активите си на Балканите, беше разпространена от гръцките медии още миналата година. От началото на 2013 г. досега са затворени 34 магазина в Гърция, 7 в Румъния и 4 в България.