Marks and Spencer разширява позициите си на Балканите

04.03.2008 | 10:22
по статията работи: Апостол Апостолов
Съвместното дружество планира да отвори до 50 нови магазина на тези пазари през следващите няколко години

Marks and Spencer Group plc (Marks & Spencer) придоби 50% от Marks & Spencer Marinopoulos BV, компанията, управляваща 38 магазина Marks & Spencer в Гърция, в някои от Балканските държави, включително Румъния и България, както и в Швейцария. Съвместното дружество планира да отвори до 50 нови магазина на тези пазари през следващите няколко години, съобщиха от компанията.

Придобиването е част от плановете на Marks & Spencer да инвестира в съществуващите си франчайз партньори, което ще благоприятства за по-бързи темпове на растеж и по-висока ефективност. Marks & Spencer планира да развива своя международен бизнес и да увеличи международните си продажби до 15-20% от общите приходи на Групата в следващите пет години.

Маринопоулос Груп, една от водещите гръцки компании в частния сектор, е партньор на Marks & Spencer от 30 години и притежава екслузивните права да управлява магазините Marks & Spencer в Гърция, Румъния, България, Сърбия, Хърватска, Словения и Швейцария чрез фрайнчайзингово споразумение. Marks & Spencer придобива 50% от дяловия капитал на Marks & Spencer Marinopoulos BV, чрез собственото си подразделение Marks and Spencer International Holding Limited. Съвместното дружество притежава права да оперира също и в Австрия, Босна и Херцеговина, Македония, Албания и Черна гора, където понастоящем няма магазини Marks & Spencer.

Marks & Spencer (M&S) е една от водещите английски компании за продажба на дребно дрехи, както продукти за дома. За М&S работят повече от 75 000 души. Компанията притежава повече от 600 магазина в Великобритания и над 275 магазина в 39 места по света.

Общо приходите на Marks & Spencer Group за 2006/7 бяха £8.5 милиарда. През ноември 2007 в своите междинни резултати, Marks & Spencer индентифицира значителни възможности за растеж на своя международен бизнес под ръководството на Карл Лийвър, директор „Международен бизнес” в компанията, целящи достигане на 15-20% от приходите на групата в следващите пет години. В отчета си за продажбите през третото четиримесечие на 9 януари, Marks & Spencer обяви повишение на продажбите в международния си бизнес с 15.1% (13 седмици до 29 декември 2007).

Маринопоулос (Marinopoulos) е водеща частна търговска група, базирана в Гърция и оперираща в Централна и Югоизточна Европа, и Балканските страни, чрез съвместните си дружества с Carrefour, Starbucks, Sephora (подразделение на LVMH), Fnac (подразделение на PPR) и Grand Optical. Famar е производственото подразделение на групата, с централи в Гърция и Франция. Famar е водещ европейски производител, който има сключени договорни отношения с ключови фармацевтични компании и има 11 производствени обекта в Западна Европа.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...