Немският автомобилен гигант Mercedes-Benz изпревари съперника си BMW в надпреварата за най-добре продавана луксозна марка в Съединените щати.
Според компанията Autodata, която отговаря за продажбите на всички производители, всички немски фирми са "имали проблеми при попълването на докладите, свързани с продажбите, в края годината". По този начин класацията се основава на приблизителни резултати.
За 11-те месеца на миналата година Mercedes води със 234,473 продадени машини срещу 221,073. Ако BMW можеше да включи продажбите на колите Mini, тя щеше да спечели, дори и Mercedes да отоговри Maybach и Smart. Шампионът от последните 11 години – марката Lexus на Toyota, бе спънат от катастрофалните природни бедствия в Япония.
През декември Mercedes надскочи продажбите си от ноември и отбеляза ръст от 28%. В края на годината резултатите на марката бяха с общо 16% по-високи, или точно 261 846 автомобила. Продажбите на BMW се увеличиха с едва 16% през декември и в края на 2011 достигнаха 248 073 коли. Третото място бе присъдено на Lexus, чиито продажби се понижиха с 13% на 198 552, информира БГНЕС, позовайки се на информация на AFP.