Насочвайки повече усилия за проучване при онлайн услугите, Microsoft Corp. обяви в четвъртък, че създава два отдела за проучване, насочени към развиване и разгръщане на
Интернет-технологиите.
Live Labs и Search Labs са част от стратегията на софтуерната компания да бъде по-гъвкава при създаването на уеб-базирани услуги в конкуренцията си със съперници като Google и Yahoo.
В Live Labs ще участва група изследователи, разположени в целия свят, ще се фокусират върху проучване на технологии като мултимедийно търсене и други.
Целта на Live Labs е да създава прототипи и нови продукти възможно най-бързо, ако проучването дава основание да се смята, че ще дадат на компанията или клиентите конкурентно предимство.
Search Labs, които ще бъдат позиционирани в Редмънд, Вашингтон, и Маунтин Вю, Калифорния, ще се съсредоточат главно върху развитието на нови технологии за търсене.
Компанията ще инвестира около $6 млрд. тази година за научно-развойна дейност, като по-голямата част ще бъде за заплати на хората, занимаващи се с развойната дейност и мениджърите.