Американската софтуерна компания Microsoft ще отпише 6.2 млрд. долара от фирмата си за онлайн реклама, която купи преди пет години. Microsoft закупи aQuantive за 6,3 млрд. долара в брой, с
намерението новата компания да бъде конкурентна на Google в надпреварата й по ръст на приходите от реклама.
Обезценката на активите обаче буквално обезсмисли ползата от придобиването на компанията, въпреки че имаше известно влияние върху акциите на Microsoft в търговията в понеделник. Покупката на
aQuantive през 2007 г. беше най-голямата придобивка на Microsoft.
От компанията заявиха в изявление в понеделник, че придобиването не е ускорило растежа до очакваната степен в допълнение на обезценяването на активите. Това отписване най-вероятно ще заличи
всякакви печалби за четвъртото тримесечие на софтуерния гигант.
Преди да бъде оповестена новината за днешното отписване, Wall Street очакваше Microsoft да оповести за четвъртото си тримесечие нетна печалба в размер на около 5.25 млрд долара, но това очевидно
няма да се случи. Данните на корпорацията за тримесечието ще бъдат оповестени на 19 юли.
Освен това от Microsoft заявиха, че прогнозират занижен бъдещ растеж и печалба от търсачката Bing и интернет портала MSN.