Нови продукти помогнаха на Nokia да запази лидерската си позиция на световния пазар за мобилни телефони. Конкурентът й Motorola обаче печели територия, показаха данни, цитирани от BBC.
Nokia държеше една трета от общия пазар на телефони през второто тримесечие на 2006г. – без промяна от предишните три месеца. Финландската компания е продала 78,4 милиона телефона през периода, увеличавайки печалбите си.
Motorola, която увеличи пазарния си дял с 2%, повиши продажбите си с 53%, съобщават от Strategy Analytics. Анализаторите от САЩ заявяват, че ако двамата лидери на пазара поддържат сегашния си растеж, Motorola има потенциална възможност да надмине основния си конкурент, Nokia, през 2007г.
Motorola в момента има 22.1% дял от световния пазар – почти двойно повече от класираната на трето място Samsung.
Sony Ericsson задмина LG , която отчете слаби продажби за второ поредно тримесечие на пазарите в Южна Корея и Северна Америка.
Според анализатори Nokia печели от ранното си навлизане на нововъзникващите азиатски пазари. Поредицата от евтини, лесни за използване модели са й помогнали да завладее повече от 50% пазарен дял в някои страни.