MySpace – част от притежаваната от Рупърт Мърдок "Нюз Корпорейшън", е постигнал предварителна сделка за придобиването за около $250 млн. в брой на Photobucket – най-популярният в
света сайт за обмен на снимки, съобщава Yahoo, позовавайки се на Reuters.
Това, което отличава Photobucket и което е с най-съществено значение за успеха му е, че в други около 300 000 т.н. social networking сайта има линкове към снимките на Photobucket. Сред тези сайтове
са MySpace, Facebook, Bebo, Friendster, eBay, Craigslist, Blogger и Xanga. Photobucket е първият в света сайт за обмен на снимки, предоставил възможност да съществуват линкове към снимките му и в
други сайтове.
Във Photobucket напълно безплатно може да бъде upload-вана и download-вана дигитална медия. Създатели на сайтове ползват Photobucket като източник на графики за декориране на сайтовете, които
правят. Photobucket е сключил сделка с Adobe Systems Inc. за създаването на инструментите в сайта за онлайн обработване на снимки.
Създаденият преди 4 години и регистриран в Пало Алто, Калифорния, сайт в началото e имал 2 млн. регистрирани потребители, а в края на 2006 г. техният брой е 32 млн. Host-натите снимки към момента
са 2,8 млрд.
Photobucket е създаден в предградията на Денвър от двама телекомуникационни инженери, работещи тогава в Level 3 Communications Inc. – Алекс Уелч (Alex Welch) и Дарън Кристъл (Darren Crystal) с
идеята да се предостави на потребителите, семпла и некомерсиална алтернатива на съществуващите сайтове за обмен на снимки.
30-годишният Уелч казва, че в първите 6 месеца е финансирал сайта с пари от кредитните си карти, а след като продуктът е придобил популярност е взел заем от родителите си. Не се е възползвал от
други средства на финансиране докато сайтът не е станал доказано успешен.
Впоследствие в компанията са инвестирани $2,5 млн. от Trinity Ventures и още $10.5 млн. от група инвеститори, водени от Trinity преди една година. След тези инвестиции сайтът се премества в
силиконовата долина. Общия брой на персонала му сега е 65 души.
Пазарният дял на Photobucket на пазара на фото сайтове в САЩ сега е 40% - 4 пъти повече от втория в класацията – Yahoo Inc. През миналата седмица Photobucket е бил на 22-ро място по
посещаемост в САЩ.
Растежът на Photobucket е силно свързан с този на MySpace. Photobucket е външен доставчик на фото услуги за потребителите на MySpace. Почти 60% от трафика на Photobucket е от потребителите на
MySpace. Photobucket е тетата най-популярна дестинация за потребителите на MySpace след Google и Yahoo.
Преди един месец между Photobucket и MySpace възникна спор по технически въпроси и MySpace блокираха трафика към Photobucket. В края на април вследствие на разговори между двете страни проблемът е
разрешен.
Миналата седмица Yahoo обяви, че закрива услугата си Yahoo Photos и нейното място се заема от сайта Flikr, който също се притежава от Yahoo. Това действие е подиктувано от бързото нарастване на
пазарния дял на Photobucket./IDG.BG