Nissan се разширява на американския пазар, представя нови модели

08.05.2002 | 13:46
по статията работи: econ.bg
Компанията планира да представи нови 28 нови и модифицирани модела през следващите три години

 

Третият по големина японски автомобилостроител Nissan Motor планира най-голямата си експанзия на американския пазар за последните две десетилетия.

Компанията инвестира почти 2 млрд. долара в своите американски заводи и смята да представи широк спектър нови модели, както и да разшири пазарния си дял в САЩ. За изпълнението на амбициозните планове, Nissan възнамерява да увеличи продукцията си в САЩ с 85% през следващите 18 месеца, най-вече чрез нарастването на производството си в завода си в Смирна, щата Тенеси. Компанията също така предвижда да открие през следващата година завод в Кантон, щата Мисисипи, от който годишно да излизат 250 000 камиона.

Плановете на компанията за разширяването й на американския пазар бяха представени нейния старши вицепрезидент Емил Хасан на специална пресконференция. Nissan отчита рекордни печалби за втора поредна година, подпомогнати от слабата йена и успешните съкращения и икономии.

Компанията планира да представи нови 28 нови и модифицирани модела през следващите три години.

Така Nissan смята да изпълни амбициозната програма на своя изпълнителен директор Карлос Госън, която предвижда увеличаване продажбите в глобален мащаб с една трета, до един милион превозни средства. Според прогнози на специалисти, публикувани от финансовия сайт Блумберг, компанията ще отчете рекордни чисти печалби от 382 млрд. йени /3 млрд. долара/ за финансовата година, която свърши на 31 март.

През първите четири месеца на годината, продажбите на Nissan скочиха с 11%, като най-голям процент от нарастването се дължи на търсенето на модела Altima. През 2001 г. продажбите на Nissan на най-големия автомобилен пазар в света, какъвто се явява американския паднаха с 6.5% до 703 308 превозни средства.

През април обаче, продажбите на компанията нараснаха с 15%, в сравнение със същия месец на 2001 г. Разширяването на компанията в САЩ крие и своите рискове, особено като се предвид, че основните азиатски конкуренти на Nissan също предвиждат да увеличат продукцията си.

Toyota разширява своята фабрика в щата Индиана за производство на пикапи и леки камиони, за да увеличи производството на повече пикапи модел Tundra.

Honda, която отвори завод в щата Алабама миналата година, увеличи нейния капацитет до 150 000 минивана Odyssey годишно, от предишните предвиждания за 120 000 броя. 

Най-голямата южнокорейска компания Hyundai построи свой завод в Алабама за производството на своите успешни седани Sonata и спортните модели Santa Fe. Nissan инвестира 1 млрд. долара във завода си в Смирна, Тенеси, за да увеличи неговия капацитет.

Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...