Nissan ще инвестира 600 млн. евро в електрическите коли на Renault

27.07.2023 | 11:00
по статията работи: econ.bg
Nissan ще инвестира 600 млн. евро в електрическите коли на Renault
Снимка: Renault

Nissan Motor Co. финализира плановете си да инвестира в предприятието за електрически превозни средства Ampere на Renault SA, с което завършиха месеците на преговори за ребалансиране на проблемния автомобилен алианс.

Японският автомобилен производител ще инвестира до 600 млн. евро в бизнеса, съобщиха компаниите в изявление в сряда. Отделно от това двойката официализира сделка, според която Renault ще намали собствеността си в Nissan до 15%, като постави останалата част от сегашните си 43% акции във френски тръст.

"Тези споразумения ни осигуряват солидна база за възобновяване на бизнес операциите в световен мащаб на ключови пазари, с потенциал да генерират стотици милиони в стойност", заяви главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео в изявлението. "Те ни дават стратегическата гъвкавост, от която се нуждаем повече от всякога в днешната бързо развиваща се среда."

Подобреният алианс помага на акциите

Споразумението с Ampere е вот на доверие за стратегията на Де Мео, макар и да е под очакваното. Той преустройва корпоративната структура на автомобилния производител, за да се ориентира по-добре в прехода към електрически превозни средства и да повиши печалбите, като същевременно се опитва да оправи френско-японския алианс, който включва и по-малкия партньор Mitsubishi Motors Corp. Очаква се сделката да приключи през четвъртото тримесечие. 

"Трудно ни е да правим бизнес в Европа сами, така че инвестицията в Ampere ни даде възможност да се свържем с други компании", заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида. 

Тази седмица Mitsubishi заяви, че ще вземе решение за инвестиране в Ampere най-рано до края на тази година. Инвестицията на Nissan може да разочарова някои инвеститори на Renault; анализаторите на Oddo BHF по-рано очакваха, че японският автомобилен производител ще отдели от 750 млн. евро до 1 млрд. евро за подкрепа на Ampere.

Споразумението дава на партньорите повече свобода да се занимават с други проекти. Renault обединява наследените си активи в областта на двигателите с вътрешно горене с китайската компания Zhejiang Geely Holding Co. и работи с Qualcomm Inc. в областта на полупроводниците. Nissan се насочва към електрически превозни средства и намалява разходите като част от плана си да печели повече пари от всеки продаден автомобил.

По-късно в сряда Nissan повиши прогнозата си и сега предвижда оперативна печалба от 550 млрд. йени (3,9 млрд. долара) за фискалната година до март 2024 г. в сравнение с предишната цел от 520 млрд. йени. На тримесечна база Nissan ще допринесе с приблизително 271 млн. евро за печалбата на Renault през второто тримесечие. 

Компаниите представиха принципна сделка за възстановяване на баланса в алианса през февруари, но финализирането ѝ се проточи повече от очакваното, като седмици наред се опитваха да изгладят спорните въпроси, свързани с интелектуалната собственост, както и с инвестицията в Ampere. През юни Renault отложи времето за първично публично предлагане на подразделението за електрически превозни средства след отзиви от инвеститори.

Напрежението между Nissan и Renault отдавна е нажежено, откакто френският автомобилен производител спаси Nissan с парична инжекция преди повече от две десетилетия. Въпреки че Renault е най-големият акционер на Nissan, японската компания притежава само 15% от своя партньор, без право на глас. 

Преговорите за обновяване на алианса почти се провалиха в края на миналата година на фона на борба за власт в Nissan. Те се ускориха след напускането на ключов ръководител на Nissan, съобщи Bloomberg миналия месец. Де Мео е работил с главния изпълнителен директор на Nissan Макото Учида, за да набележи серия от общи проекти за възобновяване на отношенията. Тези проекти се развиват добре, заяви главният изпълнителен директор на Renault миналия месец.

Както Renault, така и Nissan са подложени на натиск, тъй като конкуренцията от страна на Tesla Inc. и китайските производители на електрически превозни средства се засилва. Това принуди партньорите да се опитат да спасят обтегнатите си отношения, които рискуваха да се сринат след поредица от драматични събития, включително ареста на бившия шеф на алианса Карлос Гон през 2018 г. и дръзкото му бягство от Япония година по-късно./Bloomberg

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...