Финландският производител на мобилни устройства Nokia има планове да върне към живот бизнеса си в Съединените американски щати с пускането на пазара на нов смартфон – ход, който може се окаже решаващ за компанията. Вероятно е обаче първоначалните продажби да се окажат по-малки от тези на конкурентите на Nokia, които наскоро пуснаха на пазара свои продукти. Това от своя страна няма да се отрази особено положително на финландската фирма, коментира агенция „Блумбърг“.
От 8 април (неделя) основният модел на Nokia в момента – Lumia 900, който използва софтуера на Microsoft – Windows за мобилните телефони, ще започне да се продава чрез американската телекомуникационна компания AT&T. Това е вторият по големина доставчик на безжичен интернет в САЩ.
Според анализатори обаче за първите три месеца продажбите ще достигнат хиляди бройки, което ще е доста под милионите продадени устройства от първенеца на пазара – Apple и неговия iPhone.
"Марката Nokia е все още позната в САЩ, но въпреки това тя отстъпва на Apple и дори Samsung. Не смятам, че телефонът ще стане хит“, заяви прогнозите си Матю Тортън – анализатор на компанията Avian в Бостън.
Цената на новия смартфон на Nokia ще е двойно по-ниска от тази на последния модел iPhone. В момента финландската компания се опитва да увеличи продажбите си на пазара на смартфони, характеризиращ се с високо ниво на иновации и световни потребителски тенденции.
Nokia загуби първенството си сред мобилните апарати в САЩ още преди години. Това, от своя страна, загатна за намаляване на продажбите и в Европа и Азия, тъй като потребители по света продължиха да следват тези от САЩ, които вече можеха да се похвалят с най-новите приложения на Apple и Google.
Компанията, която някога беше най-големият производител на смартфони, загуби над 80% или 80% млрд. долара от пазарната си стойност от 2007 г. до сега. Цената на акциите падна с 51% от 2010 г. насам, след като главен изпълнителен директор на Nokia стана Стивън Елоп.