Азиатският клон на Pizza Hut – Pizza Hut Asia, започва да експериментира с роботи сервитьори, предаде The Verge. Хуманоидът Pepper е разработен от SoftBank и Alberan Robotics и се очаква да започне да обслужва клиенти към края на 2016 г. Освен двете компании, по проекта работи и MasterCard, която осигурява платежната система, вградена в Pepper.
По думите на Pizza Hut, роботът ще посреща всеки посетител с любезно „здравейте“, след което ще им помага с поръчките им, които ще се осъществяват посредством таблет, инсталиран на гърдите на андроида. Освен това той ще бъде програмиран да уведомява посетителите за валидните промоции. Ако проектът върви по план, до пускането си „на работа“ Pepper ще може да облсужи изцяло клиентите на пицарията, като същевременно жестикулира и говори с приятелски тон, с който трябва да отпусне посетителите. Плащанията на поръчките ще бъдат извършвани чрез интерфейс в Pepper, изграден от MasterCard, който ще се свързва със сметките на посетителите.
Основната идея на Pizza Hut Asia е да заменят част от персонала с роботи, които обаче са нещо повече от тъчскрийн, монтиран на платформа.
Според създателите на Pepper, хуманоидът ще може да изпълнява изключително широка гама от задачи, като една от основните му цели е да бъде домашен асистент. Освен Pizza Hut, Nestle също обявиха, че ще „наемат“ робота, който ще действа като асистент в над 1000 Nescafe магазина в Япония.
Pepper e висок 120 см. И е снабден с четири микрофона, две камери, 3D сензор, сензор за допир, както и още няколко устройства, подпомагащи движението и ориентацията му. Базовата цена на един робот е малко под 2 000 долара.