Южнокорейският мобилен производител Samsung не успя да оправдае и без това скромните очаквания за печалбите за тримесечието си. С прогнозите за по-слаби приходи лидерът на мобилния пазар задълбочи тревогите, че смартфон бизнесът може да е минал върховите си нива и оттук нататък трендът да бъде към спад.
Инвеститорите в компанията са разтревожени и от факта, че въпреки мощната маркетингова кампания продажбите на новия смартфон Samsung Galaxy 4S не са толкова интензивни, колкото се очакваше два месеца след представянето му. Освен това, подобно на Apple, и Samsung трябва да бранят пазарния си дял от нови играчи, амбицирани да отхапят максимално голям дял от него.
През 2012 г. телефоните от серията Galaxy S осигуриха на корейската компания позицията на световен лидер на пазара, измествайки досегашния водач Apple. Сега обаче инвеститорите се притесняват, че Samsung ще последва бившите водещи играчи като Nokia и Blackberry, които в момента се опитват да се върна в голямата игра на активационни продукти, печелещи масовия потребител.
„Приключи ли смартфон приказката за Samsugn? Не точно. Растежът на компанията наистина се забавя най-вече поради разочароващите резултати от продажбите на S4”, коментира Юнг Сан-джин от Dongbu Asset Management, компания притежател на акции на Samsung.
“Все още смятам, че Samsung крие вълнуващи нови продукти в ръкавите си. Проблемът е, че никой не е сигурен дали тези продукти наистина ще запленят инвеститорите и потребителите“, добавя той.
И все пак тук не бива да забравяме, че въпреки липсата на рекордни прогнозни резултати, приставянето на Samsung ще бъде на ниво. Очаква се за последните три месеца оперативната печалба да достигне до рекордните 8,3 млрд. долара, което с 47% повече в сравнение с година по-рано.
Наред това компанията разполага и с други печеливши бизнеси, освен производството на смартфони. При част от тях (като например бизнеса с паметови чипове) приходите също остават високи.