От технологичния гигант Samsung обявиха рекордна печалба за второто тримесечие на тази година, предаде „Би Би Си“. Основна причина за това са добрите продажби на смартфони и дисплей панели.
Нетната печалба за периода април - юни е 7,8 млрд. долара, което с 50% повече от същия период за предходната година. Пускането на редица нови модели, като например, реализиралият 22 млн. продажби Galaxy S4, помогна за добрите резултати.
Въпреки това от компанията заявиха, че се очаква забавяне на пазара на мобилни устройства.
„Влизайки в типично силен за ИТ индустрията сезон, очакваме приходите ни да продължат да се покачват“, заяви Робърт Ий, ръководител на отдела за връзки с инвеститорите.
„Въпреки това не можем да пренебрегнем забавеното икономическо възстановяване в Европа и рисковете от по-голямата конкуренция при смартфоните и другите мобилни устройства“.
„Големият въпрос“
С прогреса на смартфоните Samsung успя да измести Nokia като най-големия производител на мобилни устройства в света. Пазарният дял на компанията нарасна значително. По данни на Strategy Analytics Samsung носи 95% от печалбите на Android устройствата.
Въпреки това в последно време много анализатори заявиха, че се съмняват дали компанията ще може да продължи да поддържа високи нива на растеж и в бъдеще. Според тях основните заплахи са повишената конкуренция, насищането на пазари, както и многото евтини устройства, идващи от Китай.
В следствие на това на Samsung може да се наложи да свали цените, което ще окаже негативно влияние върху приходите. Според експерти компанията трябва да се насочи към нови и по-иновативни продукти ако иска да запази както пазарния си дял, така и високите цени на своите устройства.
„Големият въпрос сега е дали Samsung могат да извадят подобна идея от ръкава си“, заяви Браян Ма от изследователската компания IDC.
Приходи от дисплей панели
Samsung, който е най-големият производител на телевизори в света, отчете ръст и при дисплей панелите. От компанията заявиха, че приходите в тази сфера за второто тримесечие са нараснали с 46% в сравнение с първото, достигайки 1,12 трилиона корейски вона. Голям растеж отбелязва търсенето на телевизори с размери над 60 инча.
От Samsung освен това са подобрили позициите си в Китай и САЩ.
Все пак, южнокорейската компания предупреди, че несигурностите в европейската икономика и китайските субсидии за електронни стоки могат да окажат негативно влияние през следващите месеци.
Припомняме, че основният конкурент на Samsung-Apple обяви през седмицата печалби в размер на 6,9 млрд. долара, също благодарение на раздвижването на пазара на смартфони.