От 1 ноември стартира програмата "Работни места за САЩ" на пионерите в сервирането на кафе Starbucks ("Старбъкс") и техните партньори от неправителствената организация „Мрежа за финансови възможности" (Opportunity Finance Network), съобщава Forbes. Тя цели посредством дарения да подпомогне развитието на малки или финансово нестабилни фирми и обществени организации и така да стимулира отварянето на много нови работни места.
Общият план е да се събират минимум по 5 долара от всеки клиент на Starbucks, които след време да се обособят във фонд. Експертите предвиждат успех на кампанията, особено като се има предвид, че близо седемте хиляди заведения на територията на страната се посещават ежедневно от милиони хора.
Проектът е създаден от Хауърд Шулц, корпоративен директор на Starbucks, който твърди, че чувства минимизирането на загубите за американската икономика като свой личен дълг. През август тази година той изпрати лични бележки на над 200 000 от служителите си с молба да дадат своя принос в подкрепа на бизнеса, след което се обърна към колегите си от Борда на директорите на компанията да спрат да съдействат на политически кампании, докато управляващите страната не намерят дългосрочно решение на стопанските й проблеми.
"Мрежа за финансови възможности", която има 27-годишен опит в подпомагането на фирми от всички сфери, се явява посредник между фонда и компаниите, нуждаещи се от подпомагане. Обръщайки се към организацията, те ще получат заеми, калкулирани на базата на индивидуалните им бизнес-планови характеристики. Така ще имат възможност да наемат нови служители, което е главната цел на програмата.
Шулц не съобщава точния размер на сумата, която е предвидено да се събере, но се надява инвестирането на фонда да започне до месец.