От Twitter обявиха, че рекламодателите вече могат да достигат до потребителите през техния Twitter ID или имейл адрес. Така социалната мрежа за микроблогинг също ще започне показва насочени рекламни послания, подобни на предлаганите от Facebook.
Даването на достъп до имейл адресите на абонатите може да означава повече пращането на повече CRM (Customer Relationship Management) съобщения, коментират от „Машабъл“. Ако например сте абонирани за кредитна карта Banana Republic, може да започнете да получавате промоционални tweet-ове от компании, рекламиращи еднодневни намаления.
Отделно, използвайки личните ID данни от Twitter акаунта ви, компаниите ще могат да се ориентират какви са интересите ви и да ви изпращат таргетирани реклами.
Въвеждането на новите техники за рекламиране бележи финалната фаза на процес, стартирал миналия юли, когато Тwitter правят първите тестове на ID таргетиране, базирано на имейли и кукита (cookies).
С новите си рекламни продукти мрежата за микроблогове се опитва да догони Facebook, които стартират имейл базираното таргетиране през 2012 г. При таргетирането по интереси обаче мрежата на Зукърбърг има едно важно предимство пред Twitter. При създаване на нов акаунт Facebook изисква от потребителите да въведат интересите си – нещо, което отсъства в Twitter.