Facebook and Twitter се съревеновават, за да направят възможно потребителите на социалните мрежи да пазаруват, докато общуват с приятели и споделят постове онлайн.
Facebook тества бутон ''купи'' за браузъри и мобилни устройства,които ще позволи на потребителите да пазаруват чрез реклами. За това информира най-голямата социална мрежа в своя блог.
Междувременно Twitter съобщи, че е придобил компанията CardSpring, предлагаща услуга, която позволява на потребителите да извършват сделки и да попадат на отстъпки през туит постове на търговците, предаде „Блумбърг“.
Придобиванеот на CardSpring , базирана в Сан Фрнациско, е първата голяма инициатива на Натан Хубард,бившият президент на Ticketmaster, който беше нает миналата година, за да открие начин, позволяващ на потребителите да купуват стоки директно чрез тутиовете. CardSpring дава възможност на хората да намират купони или специалните сделки чрез туитове, но не позволява директна покупка на стоките. Условията по сделката все още не са оповестени.
Главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло коментира, че социалната мрежа търси начин за ''търговия на момента''.
Новият бутон на Facebook '' купи'' се тества от няколко малки и средни компании в САЩ. Информацията от кредитната или дебитната карта няма да се предоставя на други рекламодатели, увери базираната в Менло Парк, Калифорния, компания.
В своя блог Facebook споделиха, че от компанията са предприели действия , чрез които да направят купуването по този начин по-безопасно и сигурно.
Facebook тества бутона, въпреки че по-рано тази година социланата мрежа коментира, че директните продажби по този начин няма да са най-добрата стратегия за маркетолозите.
''Ние нямаме никакви планове за навлизане на директния електронен базар т. нар. E-commerce пазар, защото рекламните продукти, които предлагаме, са най-доброто нещо,, което може да предоставим, за да разширим този пазар", обяви главният оперативен директор Шерил Сандберг на конференция през януари.