Uber Technologies ще се опита да набере до 2,1 милиарда долара, предаде Bloomberg, позовавайки се на свои източници, запознати с плановете на компанията. Ако успее да набере тази сума, пазарната капитализация на компанията за превози ще нарасне до 62,5 милиарда долара. Компанията е подала необходимите документи за увеличаване на капитала си, но детайлите все още не са публични.
Планът за увеличаване на капитала на компанията показва, че тя ще се стреми да се развива на глобално ниво и извън сферата на превозите, смятат експерти. Uber вече тества услугата за доставка на храна в някои градове, а освен това работи и по иновативни технологии, напомня Bloomberg. Една от тях е разработването на самоуправляващи се автомобили. Освен това Uber влага много средства, за да разшири дейността си в Китай. Само за навлизането на пазара в азиатската държава Uber планира да похарчи около 1 милиард долара, посочи през юни главният изпълнителен директор на компанията Травис Каланик.
За финансиране на начинанията си Uber се е обърнал към инвестиционните фондове Tiger Global Management (TGM) и T. Rowe Price, както и към индивидуални стратегически инвеститори, посочват източниците на Bloomberg. Известно е, че един от инвеститорите на компанията е Microsoft, който през юли отпусна финансиране на Uber в размер на 100 милиона долара. Uber, TGM и T. Rowe не са били открити за коментар във връзка с опитите на превозвача да получи капитал.
Uber опитва да убеди инвеститорите си, че ако настоящият тренд продължи, в бъдеще компанията ще успее да реализира годишни приходи от 10 милиарда в световен мащаб. Прогнозата за приходите се прави въз основа на съществуващ тренд на финансовото представяне на компанията, който се мултиплицира за по-дълъг бъдещ период. В изчисленията на Uber не се включват разходите за шофьори, които получават по-голямата част от тези приходи, са посочили източниците на Bloomberg.
Основните конкуренти на Uber обаче също опитват да капитализират дейността си. Lyft, който също се конкурира за американския таксиметров пазар, опитва да набере 500 милиона долара. Документите, до които са достигнали от Bloomberg, показват, че компанията също се опитва да осъществи агресивна разходна политика, за да увеличи пазарния си дял. Тази тактика ги е довела до счетоводни загуби през първото полугодие в размер на 127 милиона долара при приходи от 46,7 милиарда долара. Въпреки това от компанията посочват, че увеличаването на разходите им е помогнало за спечелването на ключови пазари, като Сан Франциско.