Пет години след съдаването на третия по големина в света медиен конгломерат чрез закупуването на CBS Corp. за 40 милиарда щ.д., Viacom Inc. обмисля да се раздели на две.
Този ход ще бъде показателен за това как медийното обединение от последното деситилетие не заработи по план.
Изпълнителният директор Съмнър Редстоун заяви, че той и бордът на Viacom в Ню Йорк мислят върху отделянето на старите операции на компанията, включително предавателната мрежа и радио станциите с денонощно излъчване, от по-бързо разрастващите се кабелни програмни мрежи, които включват MTV, VH-1, Nickelodeon Comedy Central и Showtime.
Редстоун е смутен от факта, че проблемите в радио сектора дърпат надолу стойността на Viacom и пречат на компанията да се разраства. Създаването на две обществени търговски компании ще даде на възможност на печалившата част с кабелните програми на Viacom да инвестира в нови придобивки.
"Светът се променя и ако смяташ да управляваш успешно една компания трябва да се пригодиш към новите условия"- казва 81-годишният Редстоун, който има контролния пакет акции на Viacom./www.news.google.com