Най-голямата световна верига за продажби на дребно Wal-Mart и американската компания за производство на дрехи Gap ще стартират свои онлайн магазини в Китай, за да запълнят празнините в бързо разрастващия се пазар за електронна търговия, пише авторитетният британски вестник Financial Times, цитиран от БГНЕС.
Wal-Mart ще използва собствената си интернет платформа, за да промотира продажбите на редица стоки в магазините Sam's Club, които в момента притежава в Китай. Едуардо Кастро Райт, ръководител на веригата за електронна търговия, заяви на среща с инвеститорите по-рано този месец, че компанията е изключително въодушевена от размерите на тази възможност за онлайн продажби в Китай.
Gap, които обявиха, че смятат да отворят първите си четири магазина в Пекин и в Шанхай тази година, ще открият своя сайт за онлайн продажби в Китай следващия месец. Онлайн продажбите на дребно в Китай, който разполага с най-малко 420 милиона интернет потребители, скочиха със 117% миналата година до 39 милиарда долара. Това сочат данните от проучване на базираната в Пекин изследователска компания iResearch.
Wal-Mart очаква Китай да надмине Япония и Великобритания през следващите пет години и да се превърне във втория в света пазар за електронна търговия след Съединените щати, посочва британското издание. Онлайн продажбите в азиатската държава се предвижда да стигнат 230 милиарда долара дотогава, срещу прогнози за продажби от 490 милиарда долара в Съединените щати.