Интернет гигантът Yahoo оповести първи данни за печалбите си, откакто придоби блог платформата Tumblr за 1,1 млрд. долара през юни, предаде "Би Би Си".
Печалбите на компанията отбелязаха ръст от 46% в сравнение със същия период през миналата година, достигайки 331 млн. долара. Увеличението се дължи главно на инвестициите в китайския сайт за електронна търговия Alibaba.
Приходите от дисплей реклама обаче са намалели с 13% за първото тримесечие, а тези от използване на търсачката - с 9%.
Изпълнителният директор на компанията Мариса Майер, която във вторник отбеляза една година на поста, не обърна внимание на спада в приходите, но отчете многото нови мобилни оферти, които Yahoo предлага.
„Излизаме с нов продукт почти всяка седмица“, заяви тя. „Както виждате, сме доста заети“.
Вследствие на изказванията на Майер, акциите на компания на Wall Street паднаха с 1,7%.
Проблемите остават
Въпреки че акциите на компанията поскъпнаха със 70% откакто Мариса Майер пое поста, остават за решаване сериозни проблеми по отношение на приходите.
През настоящата година повечето интернет компании очакват повишаване на приходите от реклами, но перспективите пред Yahoo са по-мрачни. По данни на компанията eMarketer дялът на Yahoo при приходите от дигитални реклами е спаднал от 3,37% през миналата година до 3,1% през настоящата.
Магията на Майер
Промените в Yahoo със сигурност ще отнемат повече от година и шефовете на компанията изразиха готовността си да дадат няколко години на Майер да закърпи състоянието на интернет гиганта.
Самата тя заяви, че фокусът й ще бъде върху мобилните предложения. Обявяването на печалбите на компанията доказаха ефектът на многото мобилни услуги, които Yahoo предлага, като например сайтът за споделяне на снимки Flickr и Yahoo News.
През последното тримесечие Yahoo закупи девет технологични компании, включително Tumblr и Summly. С това броят на придобиванията през последната година стана 17.
В Yahoo се надяват това да доведе до повече разнообразие в продуктовото портфолио на компанията и да привлече повече талантливи инженери.
Мариса Майер наблегна на факта, че броят напуснали служители на компанията е намалял с 59% през последната година.
Повече от 12% от новите назначения пък са на служители, напуснали преди време Yahoo.