Популярният сайт за споделяне на видео съдържание YouTube вече е посещаван от 1 млрд. потребители месечно. Впечатляващото постижение бе обявено на помпозно събитие в Санта Моника в сряда, което бе насочено към потенциалните рекламодатели на притежавания от Google сайт.
Още по-впечатляващ е фактът, че YouTube постига статуса на световен медиен и информационен канал за едва осем години – от създаването си през 2005 г., когато сайтът е просто поредният нестандартен стартъп проект, коментира „Асошиейтед прес“.
От Google обаче бързо осъзнават огромния потенциал на проекта на Стив Чен, Чад Хърли и Джавед Кари. Търсачката закупува Youtube на следващата 2006 година на цена от 1,76 млрд. долара, когато абонатите на сайта са достигнали 50 млн. души.
Границата от 1 млрд. уникални посещения бе постигната едва пет месеца след като социалната мрежа Facebook съобщи, че за пръв път в историята си е достигнала до 1 млрд. абонати.
От края на 2011 г. YouTube променя фокуса на сайта, като на преден план се поставя гледането на различни канали, предлагащи професионално направено съдържание. Тогава се тръгва с идеята, че тези канали ще позволят на потенциалните рекламодатели да се фокусират върху интересуващата ги аудитория.
Впоследствие обаче се оказва, че тази стратегия за момента не е толкова успешна, както сам признава вицепрезидентът на YouTube Робърт Кънцл по време на събитието в сряда. Тогава Кънцл казва, че в бъдеще сайтът ще продължи да инвестира на качественото съдържание, но ще залага на вече доказали се като печеливши канали.